donderdag 8 juni 2017

Dag 19 : Pigeon forge - Kingsland

Onze laatste nacht in de cabin hebben we goed geslapen. Ik ben wel lek geprikt. Overal heb ik dikke bulten die jeuken. We staan op tijd op en zitten om half 8 aan het ontbijt. Nog even buiten genieten van het uitzicht met een boterhammetje. Dit was echt geweldig. Dikke aanrader voor iedereen die deze kant uit wil komen.
De koffer is weer ingepakt. Alles is opgeruimd. We leggen de was op een stapel, gooien het afval weg en doen de laatste afwas. Dan sturen we de poetsdame een sms dat we vertrekken en trekken de deur achter ons dicht. Om kwart over 8 rijden we het resort af. Dag smokies, jullie waren geweldig.
Er staat een lange dag in de auto vandaag op de planning. Een dikke 490 mijl (=780 km). Het kwam anders niet uit. We rijden vandaag tot Kingsland waar ik gisteren nog een hotel heb geboekt. Morgen rijden we dan terug naar het vliegveld (uurtje of 3) en dan vliegen we weer terug naar Düsseldorf.
Onze classic rock zender heeft wel een nieuw bandje gevonden. We horen eens wat anders dan pink floyd en AC/DC. Alles stoort op een gegeven moment dus we doen de iPod er maar aan hangen. Dan hebben we tenminste van alles wat.
Na 2 uur en 15 minuten rijden we onze 9e staat in van deze vakantie : South Carolina. We hebben nu gehad : Florida, Alabama, Missisippi, Louisiana, Tennessee, Arkansas, Georgia, North Carolina en South Carolina. Die kunnen we mooi wegstrepen op ons lijstje.

Iets over 12 stoppen we bij een mcdonalds vlak voor Columbia. We moeten toch echt een keer plassen. En Rob heeft zin in koffie. Hij krijgt meteen een halve liter. Dan kunnen we over een uur weer stoppen haha. We tanken de auto weer vol voor 1,97 per gallon (€ 0,53 / liter). Alweer een koopje. Dan rijden we de snelweg weer op. Nog 257 mijl te gaan.
De volgende stop maken we net over de staatsgrens in Georgia. We stoppen bij het visitor center. Even een sanitaire stop. We kijken even in het center maar gaan dan weer snel naar de auto. 100 mijl nog maar. Het schiet op. Ondertussen krab ik me helemaal kapot. Tel zeker 20 bulten.
We kunnen wel goed doorrijden. En 8 uur later als dat we vertrokken zijn komen we aan bij onze slaapplek voor vanavond. We slapen kn Kingsland vandaag in de Magnolia inn. We checken in en het duurt en het duurt maar uiteindelijk krijgen we de sleutels. Het is een eenvoudige kamer maar voor deze nacht prima. We krijgen zelfs een welkomspakket met 2 flesjes water, nootjes en magnetron popcorn.
We doen alvast online inchecken voor onze vlucht van morgen. We gaan voor rij 31 dit keer. Op de heenweg zaten we op rij 30. Alweer kunnen we alleen maar in het midden zitten. Al heb ik het idee dat de vlucht niet vol zit. Zou mooi zijn want dan kunnen we lekker liggen en proberen wat te slapen aangezien we de nacht missen.
Google gaat weer aan voor het laatste avondmaal in de states. We zoeken Sonny's uit. Een bbq restaurant. We nemen de ribkes en Rob neemt er brisket bij. Het is wel lekker maar kan niet tippen aan famous dave.

Na het eten rijden we nog even naar de Walmart voor wat chocolade. Ik pak wat m&ms mee (almond en caramel) en baby Ruth reepjes. Voor pap neem ik een zak three musketeers mee. Dan rijden we terug naar het hotel waar we op bed ploffen. Ik ben gaar en heb koppijn.
Het is wedstrijd nummer 5 van de play-offs dus die gaan we kijken. Het is een best of 7. De Penguins doen het in eigen huis prima en winnen deze wedstrijd met 6-0. 3-2 is nu de stand. Nog 1 te gaan en ze winnen de Stanley cup.

We gaan lekker slapen. Morgen een lange laatste dag.