vrijdag 9 juni 2017

Dag 20 : Kingsland - Orlando - Düsseldorf - Spaubeek

De laatste dag van de vakantie is aangebroken. De dagen zijn omgevlogen en kan niet geloven dat het al tijd is om naar huis te gaan. Het gaat altijd veel te snel.
We hebben heerlijk geslapen en ik word voor 7 uur al wakker. Helaas is m'n koppijn nog altijd niet weg. Dus m'n ontbijt is een asperientje. We blijven nog heerlijk in bed liggen want we hoeven pas rond 11 uur te vertrekken. Het is vanaf hier nog een uurtje of 3 naar het vliegveld. Hmm denk dat het half 11 wordt want zie net dat er een ongeluk is gebeurt.
We duiken allebei onder de douche en kleden ons aan. Rob trekt al een lange broek aan. Ik doe m'n lange broek in m'n tas die mee gaat in het vliegtuig en zie het straks wel. We smeren de laatste boterhammen en ontbijten.
Dan kijken we nog even wat over is. Twee broodjes en twee flesjes cola blijven hier. En onze piepschuimen koelbox. In de koffer heb ik wel 2 dozen reepjes en een zak jerky. Plus de chocolade die we gisteren nog gehaald hebben. Rob pakt nog twee flesjes mountain dew in z'n koffer. Dan gaan ze allebei dicht. We hebben wel het idee dat ze een stukje zwaarder zijn. Moet ook wel met die boodschappen en extra schoenen. Maar boven de 23 kg zijn ze nooit.
We hangen nog wat op de kamer. Het is nog te vroeg om al te vertrekken. Kan mooi m'n iPhone nog even opladen. Om iets voor half 11 checken we uit. De poetsploeg stond al te popelen om naar binnen te kunnen. Rob heeft de deur nog niet dicht of ze staan al binnen.
Als we net vijf minuten op de snelweg zijn rijden we de staat in waar de vakantie begonnen is : Florida. Dan hobbelen we 3 uurtjes over het asfalt richting vliegveld.
Het is half 2 als we de auto voor de laatste keer de auto voltanken. 27 dollar dit keer. Dan rijden we naar het vliegveld. We nemen afscheid van onze chevy cruze waarmee we 3419 mijl (5470 km) hebben gereden. Nog even terug naar de verhuur. We hebben een tol pas gepakt omdat we niet zeker wisten of we tol moesten betalen in de andere staten maar dat is niet het geval dus kijken of we ons geld terug krijgen.
De man is een partij lastig en Rob gaat fel ertegen in. We betalen voor de service en niet voor de dagen zegt hij. We laten alles eraf halen en hopen dat we geen boete krijgen. Dan gaan we de koffers brengen.
We staan in terminal B en uiteraard moeten we in A zijn. Dus lopen we een half vliegveld door om de koffer weg te brengen. 17 en 20 kilo wegen ze. De vlucht zit bij lange na niet vol dus hebben we vier stoelen voor ons twee op dit moment. Jeeeeej. Net als de heenvlucht lekker relax liggen.
We eten het laatste broodje en drinken zoveel mogelijk alles leeg. Nog even een plas. Dan gaan we door de controles. Wachttijd is 13-17 minuten. Maar het gaat gelukkig redelijk snel. Al is de beambte een partij vervelend. Eerst moet ik in de rij staan, dan weer bij m'n tas. Zucht. Gelukkig kunnen we snel door.
We pakken het treintje naar de gate en nemen daar plaats bij de food court. Kunnen we nog even internetten. Over een uurtje gaan we boarden dus tijd zat. Als we bij de gate komen krijgen we te horen dat het vliegtuig nog gecheckt en schoongemaakt moet worden.
We boarden uiteindelijk 50 minuten later dan gepland. Omdat we zo weinig mensen in zitten is het gelukkig wel zo gebeurd. Dan is de grote stoelendans weer. Rob en ik zitten in ieder geval op vier stoelen met z'n tweetjes. Met opstijgen ga ik wel even aan het raampje zitten. Vind het altijd leuk om te kijken. Om 17:45 gaan we de lucht in. We amuseren ons met een film en wat afleveringen van the big bang theory.


We mogen kiezen tussen macaroni met kaas en kip met bbq saus en rijst. We gaan allebei voor de kip. Rob eet alles op inclusief z'n toetje met stukjes appel !! Ik eet alleen het toetje. De rest is ieuw.

Na het eten gaat het licht uit en proberen we wat te slapen. Ik moet zeggen als je 3 stoelen hebt lukt dat aardig. Ik krul me lekker op en slaap zo een uurtje of 3. Ik mis zelfs het ontbijt. Als ik wakker word is het nog maar een uurtje. En om half 8 zetten ze het vliegtuig netjes aan de grond. Mooi op tijd.
Na vijf minuten staan we al aan de slurf. Ook bij de douane gaat het snel al moet ik weer langs een beambte na de self check in. Ze vinden dat ik veel voornamen heb. Tja kan ik ook niks aan doen. Dan gaan we de koffer ophalen. Die zien we om 8 uur over de band rollen. Yeah. Altijd een goed gevoel. We lopen naar de vertrekhal en naar buiten. Pap en mam komen ons weer ophalen maar die moeten nog een stukje rijden. Ach zonnetje schijnt. We wachten wel.
Rond half 9 zien we de Skoda aan komen rijden. Jeeeej we gaan naar huis. Naar m'n katjes en m'n eigen bed. Heerlijk. Half 10 zijn we bij m'n ouders waar we de katjes weer ophalen. We hebben ze gemist.
We hebben een super vakantie gehad en hopen dat iedereen weer heeft genoten van de foto's en de verhalen. Tot de volgende Amerika reis !! We dromen alvast van de volgende reis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten