donderdag 1 juni 2017

Dag 12 : Nashville - Chattanooga

Het wordt eentonig om te zeggen maar we hebben wederom heerlijk geslapen. Rond half 8 worden we allebei wakker en staan we op. We kleden ons aan en gaan ontbijten. Als we ons buikje weer vol hebben gaan we terug naar de kamer waar we alles weer inpakken. Veel haal je niet uit je koffer maar m'n kussen en toilettas moeten toch altijd weer ingepakt worden. Ja ik neem al jaren m'n eigen kussen mee. Ga echt nooit zonder weg.
Vandaag is weer een reisdag. Al is het niet super ver. Tandjes poetsen, nog een keer naar de wc en we zijn klaar om te gaan.
We checken uit en laden de auto weer in. We zetten de TomTom weer aan en tikken Chattanooga als bestemming in. Dan gaan we rijden. Het is 2 uurtjes rijden naar Lookout mountain. Onderweg veranderd het landschap van grasvelden naar bergen en bos. Onderweg hebben we zeker 100 borden gezien van Ruby falls en rock city. Niet te missen dus.
Als we nog 25 mijl moeten staan we stil. Pffff file. Stapvoets rijden we verder. Er is een rijstrook afgesloten. Maar aan het werk zijn ze niet.
Opeens hebben we er een uurtje bij. We zijn weer in een andere tijdzone en we hebben nu 6 uur tijdsverschil met Nederland.
Tegen half 1 komen we aan bij Ruby falls. Deze 45 meter hoge ondergrondse waterval is in 1928 gevonden door Leo Lambert. Hij heeft hem vernoemd naar zijn vrouw Ruby. Sinds 1930 is deze waterval te bewonderen voor het publiek.
We kopen kaartjes voor de waterval en voor rock city. Dan gaan we in de rij staan om de lift in te mogen. Eerst gaat een grote groep bejaarden naar onder. Dan zijn wij aan de beurt. We lopen een flink stuk door de grotten. Onderweg krijgen we uitleg van onze zeer irritant schreeuwende gids over stalagmieten en stalactieten.

Uiteindelijk komen we dan uit bij de waterval. Oehhh die is wel heel cool. Hij wordt telkens anders verlicht. Dan lopen we het hele stuk weer terug en om kwart voor drie komen we uit de lift.

We pakken de auto en rijden Lookout mountain op. We hebben ook kaartjes voor Rock City Gardens dus daar gaan we heen. Rock city bestaat uit drie trails door tuinen, rotsformaties en grotten. We beginnen met de rode trail. Deze gaat ook over een wiebelbrug. Als je deze overgestoken bent kom je op de berg waar je 7 staten zou moeten kunnen zien. Wij hebben heiig weer dus zien niet zo heel veel.

Vanuit daar loop je de gele trail op en die brengt je naar de waterval. Deze is echt super cool. Vanuit daar loop je nog langs de balanced rock.

Op het einde loop je nog door een sprookjes grot. Het is zo vreselijk kitsch dat het gewoon leuk is.

We vinden het goed geweest en hebben dorst. Aan de overkant ligt een Starbucks en daar halen we allebei een frappachino. Ik pak een double chocolate chip en Rob de mocha mint. Lekker hoor!

Tijd om naar het hotel te gaan. Het is vanaf hier nog een half uur rijden. We hebben een beetje pech vandaag met het verkeer. Als we de snelweg oprijden knallen we weer de file in. Stapvoets rijden we richting de afslag.
Vanavond slapen we in een Days Inn. Rond half zes komen we daar aan. We krijgen een kamer op de 3e verdieping. We liggen wel naast de snelweg en je hoort deze wel. Maar de kamer is weer schoon en we hebben een king size bed. We zullen prima slapen (op m'n eigen kussen). Oh en deze kamer is ook voor niks. Als je 10 overnachtingen boekt via hotels.com krijg je een gratis nacht ter waarde van het gemiddelde bedrag dat je voor die 10 hebt betaald.
Thuis had ik al uitgezocht waar we vanavond gaan eten. In de buurt zit een Famous Dave. Yeah lekker ribkes. Het is maar vijf minuten rijden. We bestellen allebei ribs en ik pak er nog burned ends bij (soort plakkerige, in bbq saus gebakken puntje vlees). Met knoflook puree en koolsalade. Jammmmmmm. Het is even proppen maar het bordje gaat zo goed als leeg. Na de vakantie maar op dieet. Pfffff.
We gaan terug naar het hotel. Rob is de hele dag al aan het klagen over buikpijn en voelt zich niet lekker. Hij gloeit ook helemaal en heeft koorts. Dus terug in het hotel duikt hij na een warme douche meteen het bed in. Ik neem ook een warme douche en plof dan naast hem in bed. Ik lees nog wat hoofdstukken van m'n boek en dan gaan we lekker slapen.