zondag 21 mei 2017

Dag 1 : Spaubeek - Düsseldorf - Orlando - Tallahassee

De grote dag is aangebroken : we gaan op vakantie. Na maanden voorbereiding is het eindelijk zover.
We hebben allebei een goede nacht achter de rug en staan rond half zeven op. We smeren broodjes voor onderweg, eten wat en gooien de laatste dingen in de koffer. Dan gaat ie toch echt dicht. 13 en 15 kilo, geloof niet dat ze ooit zo licht zijn geweest 😊
Om half acht zijn we bij pap en mam. We nemen afscheid van de katjes die al een nachtje gelogeerd hebben. Snif ik ga ze missen. Dan stappen we de auto in en rijden naar Düsseldorf airport. Onderweg hebben we al toepasselijke muziek : America - Ventura highway, little river band - its a long way there en Paul Simon - Graceland.
Om iets voor half negen parkeren we snel de auto voor de vertrekhal en nemen we afscheid van pap en mam. We zwaaien ze uit en gaan naar binnen om de koffer af te geven. Aan de balie zeurt het mens om een adres. Dat hebben we niet want we hebben geen hotel geboekt voor de eerste nacht. Uiteindelijk geven we het adres van het hotel waar we denken uit te komen. Gelukt !! We krijgen onze boardingpass.
Het lijkt of de luchthaven mij niet aardig vind. Eerst bij de controle word ik nog eens extra gecontroleerd. Loop ik door is m'n rugzak pleite en wordt deze gecontroleerd op drugs. En bij de zelfbediening paspoort controle moet ik toch nog even langs de beambte die zeker vijf minuten naar het scherm en naar mij loert. Zucht .... Uiteindelijk zitten we bij de gate een broodje te eten en begint het wachten.
We gaan op tijd boarden. We vinden het al erg rustig bij de gate. In het vliegtuig komen we erachter dat het vliegtuig zeker voor de helft leeg is. Als ze zeggen dat de boarding compleet is pak ik meteen twee plekken aan het raam. Die zijn lekker voor mij. Rob blijft in het midden zitten en die heeft drie plaatsen voor zich zelf.


Om kwart over elf stijgen we op. Na een uurtje krijgen we ons eten. Nou ja iets wat er op lijkt. De pasta smaakt nergens naar en ik laat het fijn staan. Gelukkig zijn het toetje en de crackers wel lekker. De vlucht zelf gaat lekker en we vermaken ons met een film en slapen wat. Twee uur voor het landen krijgen we nog een maaltijd. Alweer smaken het toetje en de crackers best. De rest ziet er maar raar uit dus raak ik niet aan. Rob eet mijn portie op. Die vind ook alles lekker.

9 uur later landen we om 14:20 uur plaatselijke tijd. Eindelijk zijn we weer in ons geliefde Amerika. Het duurt even voor we bij de slurf zijn. Voordeel van een bijna leeg vliegtuig is ook dat niet iedereen met z'n rugzak in je nek hangt als de deur open gaat. En je bent zo buiten. Yeah!!
De controle gaat echt super snel en we staan binnen een half uur met de koffers buiten. Op naar de auto verhuur. Daar gaat het ook lekker snel. Geen gezeur voor upgrades of extra pakketten. We kiezen in de garage een Chevy Cruze uit en gaan op pad. Hij heeft een achteruitrijcamera, leren stoelen, elektrisch verstelbaar ook nog eens en zelfs stoelverwarming. Altijd lekker met 30 graden buiten 😃
We rijden vandaag richting Tallahassee. Een rit van 3 1/2 uur. We kunnen goed doorrijden. Rond half acht komen we aan bij het hotel dat ik had opgezocht om te slapen. (Baymont inn) We kiezen een king room (met lekker groot bed) en brengen de koffers naar de kamer. De kamer ziet er goed uit en kapot moe ploffen we op bed.
Net heerlijk gedoucht en ik lig er nu toch in. Heb koppijn van de lange rit van vandaag en ben moe. Het is pas half negen. Ga proberen nog een uur wakker te blijven maar of het gaat lukken??? Ogen prikken nu al. Slaap lekker !! 😴😴😴

Geen opmerkingen:

Een reactie posten