woensdag 24 mei 2017

Dag 4 : New Orleans / Ajax

Ik kom maar niet in een fatsoenlijk slaap ritme. Ik was gisteren echt wel kapot en we zijn op tijd gaan slapen. Maar te vaak wakker geweest. Warm in bed. Zweten. Dekens weer af. Dekens weer op. Last van m'n buik. Ik heb niet echt een super nacht. Rob daarentegen draait zich 's avonds om en slaapt. Die heeft nergens last van. 
Het is ook een beetje spannende dag vandaag. Ajax moet voetballen en ik voel de zenuwen al door m'n lijf gieren. Zo maar eens in m'n Ajax tenue duiken. Het plan is om vanochtend nog wat rond te rijden. Sowieso naar de begraafplaats en vanmiddag hier terug te komen voor het voetbal. De rest van de middag zien we dan wel.
toen nog happy..... 
Rond negen uur hebben we ontbeten met wafels en boterhammen en gaan we de auto in. Terug naar Lafayette cemetery no 1. Nu is ie gelukkig wel open. We gaan naar binnen en meteen wil een man ons een tour geven. We bedanken vriendelijk. Uiteraard vraagt hij waar we vandaan komen. Als we Holland zeggen wordt hij meteen enthousiast. Whooow Amsterdam. Daar had hij een geweldige tijd gehad back in the days. Ja heel leuk maar we willen verder.
We lopen een rondje over de begraafplaats. Vind het wel cool en spooky die bovengrondse graven. Lafayette is de oudste begraafplaats van New Orleans en stamt uit 1833. Er zijn veel verschillende graven te zien. 





Na een rondje gelopen te hebben gaan we snel weer terug naar de auto. We weten niet helemaal zeker of we goed geparkeerd stonden namelijk. Maar de auto staat er nog.
Het is te laat om nog een swamp Tour te gaan doen omdat we op tijd terug willen zijn voor het voetbal. Buiten het centrum ligt nog een Six Flags. Dit pretpark is gesloten toen orkaan Katrina er aan kwam en staat er nu verlaten bij. We gaan kijken of we wat foto's kunnen gaan maken. Er staan helaas grote hekken omheen dus we komen niet ver. De achtbanen staat er maar verlaten bij.



We rijden nog even terug naar het winkelcentrum waar we gisteren ook al geweest zijn. Mijn moeder wil graag nieuwe teenslippers van de Old Navy maar gisteren wisten we de juiste Amerikaanse maat niet. We nemen een stel zwarte en een met de Amerikaanse vlag mee. Zo die kunnen al in de koffer.
Langzaam rijden we terug naar het hotel. Over een dik uur begint het voetbal en ik moet nog even zoeken naar de stream. Helaas wordt op tv niks uitgezonden. Ik raak redelijk in paniek. En nu?!? Na wat speurwerk op internet zie ik dat ik via een VPN verbinding dat ik kan inloggen bij een Nederlandse server en zo m'n ipad laat denken dat ik in Nederland zit. Dan kan ik mooi kijken via de Ziggo app. Gelukkig maar. Ik kijk de hele voorbeschouwing en de zenuwen zijn ondertussen flink aan het opspelen. Ondertussen eten we een broodje op de kamer.
De wedstrijd begint en ik zit gespannen en nagelbijtend te kijken. Helaas kan Ajax zijn eigen spel niet spelen en verliezen de wedstrijd met 2-0. Wat een teleurstelling. Anti voetbal wint het is niet anders. Het shirt kan weer terug de koffer is. Trots ben ik wel op m'n club. Ze hebben toch maar mooi de finale gehaald.
helaas verloren, niet meer zo happy
Veel zin om nog iets te gaan doen hebben we niet. De teleurstelling overheerst. We kijken wat tv en lezen wat. Ik boek nog een swamp tour voor morgenvroeg. Kijken of we alligators kunnen spotten.
Rond half zeven beginnen onze magen zich te melden en rijden we naar een Outback Steakhouse. We nemen allebei een biefstuk met broccoli en aardappelpuree. De cola smaakt door de ijsklontjes naar chloor. Het eten is wel lekker maar vreselijk zout gekruid. Ik drink me helemaal het ongans. 
We rijden weer terug naar het hotel waar we lekker warm gaan douchen en nog wat tv kijken. Tot morgen !!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten