dinsdag 30 mei 2017

Dag 10 : Memphis - Nashville

Het is 7 uur als we bruut gewekt worden door de telefoon van Rob. Ik zat nog midden in een droom. We blijven nog even in bed liggen. Beetje appen, Facebook en mail checken. Uurtje later staan we maar op. We ontbijten op de kamer met een broodje met cookie pasta. Die is echt wel lekker. Alsof je oreo koekjes op je brood hebt. Het is weer een reisdag vandaag. Dus pakken we alles weer in. Tijd om Memphis gedag te zeggen.
We checken uit. Voor een gratis hotel was dit echt super. Ga weer verder sparen en spelen als we weer thuis zijn. Dan rijden we de old hwy 61 op en gaan op pad. Omdat we dichtbij zijn willen we staat nummer 6 meepikken : Arkansas. Dus rijden we via de hwy55 Arkansas in. Lang blijven we niet want bij de volgende afslag gaan we weer richting Tennessee. Maar hij kan afgestreept worden op onze lijst.

Via de hwy40 rijden we verder richting Nashville. We willen de benen even strekken en stoppen in Brownsville. Hier staat het oude schooltje van Anna Mae Bullock oftewel Tina Turner. Er zit een ieniemini museumpje bij met wat jurken en gouden platen uit haar glorie tijd. Zelfs haar jaarboek ligt er. Al is het even zoeken naar Tina.

Naast de school vind je het Delta Heritage center dat nog drie kleine musea over katoen en muziek uit de regio heeft. We lopen er een rondje. Ook schrijven we ons in bij het visitor center en zien dat er mensen uit Amsterdam voor ons waren. Rob heeft honger dus stoppen we nog even bij de MacDonalds voor een portie kipnuggets.

Het is nog 152 mijl vanaf hier tot Nashville. Een lange rechte weg. Het is een dikke twee uur rijden. Ach ja de zon schijnt, de lucht is blauw en het is weer warm vandaag (32 graden). We luisteren classic rock op de radio en genieten van de omgeving. Het is wel druk op de weg en af en toe moeten we flink op de rem. Amerikanen kunnen echt niet rijden.
Het is kwart over twee als we Nashville inrijden. We rijden naar het Centennial park waar het Parthenon staat. Dit is een replica van het Parthenon dat in Athene staat. Het is even zoeken naar een parkeerplaats. Dan lopen we het park in. En gaan een kijkje nemen in het Parthenon. Binnen is een museum met schilderijen. Hier mogen we geen foto's maken. Ik heb er weinig mee. Als we de trap oplopen zien we de godin Athene staat. Helemaal van goud. Dit verwacht je niet. En is wel heel cool.

We hebben het snel gezien en lopen naar buiten. Het begint te lichtjes te druppelen. We willen een rondje in het park lopen. Als we bij de vijver komen begint het opeens keihard te regenen. We schuilen onder een boom maar worden nog zeiknat. Naar de auto rennen was helemaal geen optie dus afwachten. Als het stopt met regenen lopen we maar terug naar de auto. De vogeltjes hebben wel een lekker badje zo. Die zitten met z'n allen in een plas pootje te baden.
We pakken de auto en rijden naar het vliegtuig en de locomotief die in het park staan. De zon is weer gaan schijnen maar de lucht is nog dreigend. Veel zin om te wandelen hebben we niet meer. Tijd om naar het hotel te gaan. Als we de snelweg oprijden knallen we meteen de file in. Zucht dit schiet niet op.

We komen er uiteindelijk wel. Inchecken en naar de kamer. Vanavond slapen we net buiten het centrum in een Best Western. We krijgen de eerste kamer op de begane grond. Hmm als we maar niet teveel herrie horen. Op de kamer doen we een rondje internet.
Ondertussen beginnen onze maagjes zich weer te melden. In de buurt ligt een Longhorn steakhouse. Die kennen we van voorgaande jaren.
Rob gaat wederom voor een biefstuk en ik pak de kip met parmezaan korstje. Allebei met frietjes en salade. We rollen allebei weer naar buiten. Het was weer heerlijk.

Dan tanken we de auto weer vol en gaan terug naar het hotel. We zijn allebei een beetje gaar. We kijken America got talent en fear factor en gaan lekker slapen.